Pages

11 May 2013

Sarapan pagi: banyak kelebihannya~


Senario

"Alissa tidak suka sarapan pagi.kalau makan pagi mesti sakit perut.bila dah sakit perut mesti dah lambat nak pergi lab.tengok-tengok jam dah pukul 10.Selalunya, lepas bangun tidur terus berdesup pergi lab tanpa sempat nak mekap-mekap pun.tapi semestinya lepas mandi lah kan. dah namanya sudah TERLAMBAT," kata diri sendiri. 

Sarapan pagi amat perlu untuk kanak-kanak, orang dewasa, janda, duda, anak dara waima anak teruna sekali pun. sarapan pagi juga amat penting untuk semua lapisan masyarakat termasuklah mereka-mereka yang mengalami berat badan berlebihan atau dengan kata yang ganas sedikit  iaitu obesiti.what??. no no no.

Tidak sempat menyediakan sarapan, bukan alasan untuk tidak menyediakan makanan kerana segelas susu atau sekotak susu dutchlady sudah memadai untuk memulakan hari yang ceria. ok, kena take NOTE!

Sarapan bukan sahaja memberi tenaga untuk memulakan hari baru, bahkan memberi banyak kelebihan kepada badan termasuk kawalan berat badan dan prestasi yang lebih baik#patutla aku asyik lemau je dalam lab.huhuhu

*pemakanan yang berkhasiat dan lengkap , kaya nutrien, vitamin dan mineral dapat memberikan tenaga kepada tubuh badan
*membantu merendahkan tahap kolestrol.
*makanan yang tinggi gula dan lemak sekiranya diambil dalam jumlah yang berlebihan akan menyebabkan rasa mengantuk.


sarapan pagi yang sangat kreatif



Romantiknya boleh brekpes sama-sama kan.



sangat-sangat menyelerakan!



C.U.R.L.Y


sekali ngap terus habes.
chomelnye awak nih!


L.O.V.E



Ada sesiapa nak tolong buatkan brekpes camni tak?
melting i tau,



yummy dan creamy!



auw, sayanggnye nak makan
nak simpan bole?



awak satu saya satu
jangan nak berebut pulak!



nah, untuk awak!



wiwit!








lovenote: kan best bangun-bangun pagi dah tersedia brekpes cenggini tepi katil. ^^

1 comment:

Syazwani Afandi said...

Tak jadi nak makan terus kenyang. .. haha saya datang sini dan follow awak.. jom jalan jalan teratak saya :)