Pages

27 June 2013

Comparison



"Jika ingin memilih teman hidup
carilah orang yang sayangkan kite sungguh-sungguh
bukan
orang yang kita sayangkan sangat-sangat"


betul ke dengan kata-kata ni? tapi bila dipikir dengan logik akal, macam betul kan. tapi bila dipikir dengan mata hati, kau jangan buat kerja bodoh! 

orang yang kita sayangkan sangat-sangat

kebanyakkan orang yang kita sayang, selalu menyakitkan hati, rite? awal-awal je dorang acting suwit sangat-sangat. sanggup buat apa saja. tapi bila dah dapat. campak ke tepi ke tengah ke kiri. awal-awal tu sanggup bagi bunga even before ni bukan mamat bunga. then, depan kawan-kawan "aku terpaksa je bagi bunga ni der, kalau tak, merajuk. penat nak pujuk.". dorang tak pernah pikir ke kata-kata ni macam sembilu tajam? even maaf sekalipun tak dapat hilangkan sakit di hati. mudahnya kan manusia bernama lelaki menuturkan kata-kata. takpe, abaikan. kata sayang. tapi, orang yang kita sayangkan sangat-sangat tak pernah hadir saat kita jatuh, sakit, stress dan sedih.


TAPI.....

orang yang sayangkan kita sangat-sangat

Even kita menangis pun dia dapat rasa. even jauh pun dia dengan kita beribu batu dia still akan mesej kite tepat pada masa nya. ON time. Pukul 2 a.m kite jatuh katil, pukul 2.01 a.m dia akan mesej "awak ok?". kekadang dia akan mesej dengan tidak sengaja "awak ok tak ni" . walhal time tu kite tengah menangis. kita ada masalah. kite stress. kuatnya naluri dia kan. walhal, orang yang kita sayangkan sangat-sangat dimana??. dia lah sahabat, dia lah pendengar yang baik. kite tahu die sayangkan kite. die pun tahu yang kite dah berpunya. tapi ayat dia kekadang menyentuh hati kita "saya tetap akan ada dengan awak setiap masa setiap saat even awak dah berpunya sekalipun." "saya tak kisah walau sakitnya hati saya tak dapat awak asalkan saya tahu awak hepiy.". "awak tahu kan dimana nak cari saya bila awak sedih". awak, kenapa awak baik sangat. saya mintak maaf. saya terlambat menilai diri awak. 


comparison. andai korang berada dalam situasi di atas. mana satu yang korang pilih? lelaki yang sememangnya BF korang or kawan korang yang korang takde perasaan apa-apa pun? tapi orang cakap, cinta dapat dipupuk. ada orang cakap jugak, pilihlah lelaki yang sayangkan kita. InsyaAllah, kita pasti bahagia. 












lovenote: adakah sekarang aku patut lakukan solat istikharah? 


1 comment:

TeTo YakSa said...

org yg syg kita sudah tntu ada dgn kita x kira apa jua keadaan .. :)