Pages

26 August 2013

wif en.munik!

yihaaaaa. dah hari jumaat dah. en.munik baru je hantar mesej. "abang dah otw". tengok-tengok jam before pukul6 petang lagi. ni mesti habes kerja terus rushing nak datang sini kan. gedik laju-laju je rasa. haha. even aku tak reply pon mesej tapi hati melonjak aje. gumbira betol. juai mahai lah konon tak nak reply bagai kan. aku tengah boikot dia sebenarnya. jahat! geram! ada ke patot die cakap nak datang sini pagi sabtu! alasannya sebab rushing. then tak nak lah tumpang rumah orang tapi balik lambat. betol jugak sebenarnya kalau dia datang petang jumaat, sah-sah la sampai sini dalam pukul8 lebih. pergi makan dah pukul berapa. nak lepak lagi kan. mesti lah balik lambat. tak sesuai sangat nak menumpang rumah orang. bila dah susah camni mula lah en.munik duk perli-perli aku. "kan senang kalau dah kawen, tak payah risau-risau nak balik lambat ke or nak tidur mana-mana. boleh aje check in hotel". lagi-lagi kitaorang memang kaki jalan. tapi sebab pikir benda-benda camtu jadi terbatas. hamboi. terdiam aku bila dia cakap camtu. dia ni kan selalu buat aku sentap. paling kurang pun rasa bersalah. ish!

___________________________************************************_________________________________

en.munik dah sampai dengan selamatnya pukul8.20 P.M. thanks sayang! tapi dia kena tunggu puteri gedik ni dulu untuk solat isyak. rasa tak best pulak kalau keluar tak setelkan solat dulu. balik nanti gerenti dah liat nak mam*** nak solat kan. tapi nak cakap en.munik ada jugak usung 'sport rim' datang sini. hahaha. tak senget ke kereta bang??? banyak pulak tu. thanks yer. ni lah huntongnyer kapel dengan orang johor. dapat makan kerepek free. my mom lagi lah, dah tahu bakal hantu menantu dia orang johor, INSYAALLAH! sibuk jugak nak pesan-pesan suruh belikan kerepek sukun bagai. melilau lah en.munik duk carik kerepek sukun. siap kene perli lagi. "belom musim sukun lah bro" sukun pun ada musim ka? tak tahu punnnnnn. 

ok.dah siap-siap. en.munik bawak pergi makan Bakso area hospital melaka. dah lama aku goda-goda dia nak makan situ tapi dia tak tergoda pun. semalam takde hangin tak dak ribut boleh pulak dia cakap "sayang mesti nak makan bakso kan?" ehhh??? pandai betol baca keinginan aku kan. walhal before keluar tadi lagi aku dah terpikir. haha. tapi sebab pikir dia mesti nak makan nasik so aku diam aje lah. tapi tak sanggggggggggka yiha! dapat jugak makan mee bakso special. dua bebola daging yang besar gedabak. bulat mata nak habeskan. Wishlist yang ke 1000 received! then munik cakap lagi bila aku over excited. "abang ingat je keinginan sayang. cuba je nak tunaikan. cuma cepat dan lambat aje". awak ni kannnnnnnn. pehal suwit sangat! terharu tauuuuu. kalau camtu, tak nak bagi awak balik boleh?

lepas makan-makan en.munik ajak lepak kat eye on malaysia yang lama tu. dekat uitm bandaraya melaka. sori ye awak, banyak pulak saya pot pet pot pet tadi. dari tengah makan + dalam kereta+ turun kereta+ jalan-jalan carik tempat duduk+ duduk pun saya still lagi bercakap tak henti-henti. saya tahu awak bosan kan. haaha. saya tahu awak nak bincang pasal kita-kita aje tapiiiii saya dah alih topik awal-awal lagi. herherher.




_______________________************************************_____________________


hari sabtu punya cerita pulak. around pukul12 lebih tengahari camtu berdesup pergi kenduri kawen fendi. classmate kitaorang. time tu aku dah lapar giler dah. tapi dorang letak nasik secoet giler. nak mintak tambah pun dah segan. ramai jugak la classmate kitaorang yang datang. pompuan just aku dan azi je. lelaki ramai jugak la. memasing duk tanya aku ngan munik bila lagi. segan pun ada. yela, kitaorang kan bila majlis kengkawan kan memang tak miss. bertenggek je la muka kami. haha. sabar. moga jodoh sempat sampai. munik bila orang tanya bila lagi, ayat die camni lah "aku ok aje tapi tunggu jawapan belah pompuan je la" nampak sangat nak selamatkan diri. walayehhhhh! 

lepas selesai majlis dorang-dorang ajak beraya rumah zaid dan fakrul. aku dan munik just pergi rumah zaid je. tak sempat pun pergi rumah fakrul sebab kena hantar kawan munik pulak. so lepas dah setel beraya semua kitaorang spend masa tengok wayang. tengok cerita PERCY JACKSON: sea of monsters. so so aja cerita ni tapi tak sampai terlentok nak tidur lah. time-time terdesak camni rasa masa tu amat lah berharga. cewah! naseb lah time jumpa ni tak merajuk. mood pun feeling-feeling manja. kalau merajuk buang masa setengah hari pulak nak pujuk. tapi besh, rasa macam quality sangat masa yang ada. memasing ambik peluang yang ada baik-baik. kan?

hari sabtu aktiviti just yang rilek-rilek aje. tak rushing or tak penat sangat. tapi balik lambat jugak around 2.00 a.m camtu. kire tak pe lah penat sedikit pun sebab hari ahad dah pikir nak picnic. lepak-lepak tepi pantai. ohsemnye. aktiviti hari ahad will follow up in the next entry je lah. penat dah nak menaip. gambar pun still ada dengan en.munik.





1st time tengok wayang pakai baju kurung
perasan macam pompuan melayu terakhir aje...
herherherher



pen off!


No comments: