Pages

08 February 2014

Balik kampung.

Sempena CNY baru-baru ni gigih lah jugak hadap muka sv semata-mata nak mintak cuti. dah lama sangat tak balik hadap muka mak tercinta. dah lama sangat tak gaduh-gaduh manja dengan adik beradik. anak sedara yang dulu cinonet dah membesar bagaikan juara. pipi yang tembam betul-betul buat aku geram. haih.kejap nye masa berlalu sekarang. rasa macam baru aje munik sambut bufday aku. wiwit. dah bagi hint dah yang bufday aku bulan nih. hahaha

aku sampai kampung hari rabu petang tu. sekarang ni mak aku tengah semangat berniaga. hari-hari buat nasik dagang, pulut kuning bagai. ada jugak buat kuih pau, kadang-kadang donut, kadang-kadang beger satu malaysia. aku sukeee sangat sebab time balik tu hari-hari aku boleh makan nasik dagang. diet Atkins? tolak ketepi meh. mak aku bangun awal-awal pagi dalam pukul 4pagi camtu. tapi rasa bersalah pulak tak sempat nak tolong dan belajar mana yang patut dengan mak. sobsobs! time dekat kampung sejuknye ya ampun. malas betol nak bangun pagi-pagi. pukul12 tengahari boleh lagi aku berselimut tebal. ohsem. 

even aku ambik cuti dari hari rabu sampai hari selasa, tetap rasa macam alamak! tak sempat nak makan nasik dagang banyak-banyak.hahaha. padahal balik ni pun kire 2 in 1 la. lepas rindu dekat famili plus setelkan mana yang patut. tapi nan ado. sempat beli cincin jeeeeeeee.

hari jumaat tu kaklong celebrate bufday mat thaqif. abah die dah janji dengan thaqif kalau rajin pergi sekolah boleh la celebrate bufday. budak-budak mana boleh berjanji.huhuhu..so kali ni dapat jugak la diaorang merasa kehadiran aku.cewah! biasa aku memang dipinggirkan. eh. 

Layan gambar meh.


Muhammad Thaqif Iqbal bin Mohd Isa

"Selama hari lahir Thaqif. Moga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Jadi anak yang soleh dan dapat berbakti pada ibubapa."






















with hazim zafran
anak kak ngah.





with milah
adik no 6
sekarang upper form 6


with teah or 'kak'
adik no 5
sekarang study dekat UPM kos pendidikan major fizik
kalau nak compare dengan adik beradik, kak ni lah yang paling menyerlah sikit dalam belajar
PMR dapat straight A's (8A)
moga terus berjaya.
abaikan double chin disitu. efek gambar ekceli.



Jumpa lagi bulan 5 nanti yer
insyaAllah.




2 comments:

Nur Afiqah Abu Samah said...

Wahhhh! cantek kek... kereta merah~ ;)

sieyla alissa said...

hihih..vrommm vrommm.nak tumpang ke?